Perfection of learning environments among high, average and low academic achieving students

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งWuttiporn Suamuang, Surachai Suksakulchai

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2020

วารสารThe New Educational Review (1732-6729)

Volume number61

หน้าแรก76

หน้าสุดท้าย86

จำนวนหน้า11

นอก1732-6729

URLhttp://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/tner/202003/tner6106.pdf

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Academic achievement varies according to the perception of learning environments (LE). The current study aimed to investigate how the perception of LE differs according to level of academic achievement. 1,106 Thai undergraduate students replied to a survey. Analyzing the data with One-way analysis of variance differences were found in perception of the LE in terms of task orientation and instructor feedback. Average-achieving students perceived task orientation higher than high and low-achieving students. High-achieving students perceived instructor feedback the most. This study provides insights into each type of LE applied in the classroom and suggests how individual academic achievers can be suitably enhanced.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-03-10 ถึง 07:37