Development of a Framework for Metaverse in Education: A Systematic Literature Review Approach
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Rita Roy, M. D. Babakerkhell, Subhodeep Mukherjee, Debajyoti Pal and Suree Funilkul
ผู้เผยแพร่: Institute of Electrical and Electronics Engineers
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2023
Volume number: 11
หน้าแรก: 57717
หน้าสุดท้าย: 57734
จำนวนหน้า: 18
นอก: 2169-3536
eISSN: 2169-3536
URL: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10144746
บทคัดย่อ
A more interactive learning environment is made possible by the metaverse, a made-up world with vastly expanding digital spaces. The metaverse is a development in synchronous communication that enables many users to share different experiences. This study proposes a research framework for adopting metaverse in education. A systematic literature review using the PRISMA methodology identified seventy-three research papers on metaverse and education. Also, this research provided various applications, challenges, dominant themes of research, and future perspectives of a metaverse in education. The proposed framework discusses multiple drivers for adopting a metaverse in education. There are few papers in the metaverse for education, so this research tries to fill the gap. This research also proposed twenty-seven future research questions which can addressed by future researchers. This research will benefit students and teachers across universities/ colleges and schools.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง