Development of a Framework for Metaverse in Education: A Systematic Literature Review Approach

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งRita Roy, M. D. Babakerkhell, Subhodeep Mukherjee, Debajyoti Pal and Suree Funilkul

ผู้เผยแพร่Institute of Electrical and Electronics Engineers

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2023

Volume number11

หน้าแรก57717

หน้าสุดท้าย57734

จำนวนหน้า18

นอก2169-3536

eISSN2169-3536

URLhttps://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10144746


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

A more interactive learning environment is made possible by the metaverse, a made-up world with vastly expanding digital spaces. The metaverse is a development in synchronous communication that enables many users to share different experiences. This study proposes a research framework for adopting metaverse in education. A systematic literature review using the PRISMA methodology identified seventy-three research papers on metaverse and education. Also, this research provided various applications, challenges, dominant themes of research, and future perspectives of a metaverse in education. The proposed framework discusses multiple drivers for adopting a metaverse in education. There are few papers in the metaverse for education, so this research tries to fill the gap. This research also proposed twenty-seven future research questions which can addressed by future researchers. This research will benefit students and teachers across universities/ colleges and schools.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-03-10 ถึง 07:37