The Walking Bangkapi: Inclusive pedestrian network’s integrated design and implementation study on Bangkok’s emerging transportation district

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งNapong Nophaket, Chamnarn Tirapas and Wattana Songpetchmongkol

ผู้เผยแพร่the Faculty of Architecture and Planning, Thammasat University

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2024

Volume number21

Issue number2

หน้าแรก329

หน้าสุดท้าย343

จำนวนหน้า15

นอก1905-2022

URLhttps://so02.tci-thaijo.org/index.php/jars/article/view/263103

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

With a city growing in size, capacity, density, and intensity, walkability in the Bangkapi district (Bangkok, Thailand)  represents a challenge to produce more inclusive transportation through mobility planning that suits the  multimodal transportation system (skywalk, MRT lines, water transportation) and the walking experience of the pedestrian. Drawing from Bangkok’s Transit-Oriented Development (TOD) strategic plan, the challenge lies in the balancing point of efficiently and effectively elevating walkability while keeping the local urban identity. This study investigates the notion of walkability as both a ground-up participatory design process and within the overall mobility planning framework by reviewing both Thai and international sidewalk standards and through interviews with stakeholders. We conclude by producing an experimental design guide and policy recommendations on how area-specific sidewalks  have the potential in shaping more feasible and equitable mobility planning from the ground up.


คำสำคัญ

BangkokMobilitySidewalkUrban transportationWalkability


อัพเดทล่าสุด 2024-15-03 ถึง 23:05