User-Centric Design: Adjective Rating Scale for Conversational Agent Interaction
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Lawal Ibrahim Dutsinma Faruk, Debajyoti Pal, Suree Funilkul, Pornchai Mongkolnam, Sunisa Sathapornvajana, and Nipon Charoenkitkarn
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2024
ชื่อชุด: -
เลขในชุด: -
หน้าแรก: 1
หน้าสุดท้าย: 8
จำนวนหน้า: 8
URL: https://jcsse2024.computing.psu.ac.th/
ภาษา: English-United States (EN-US)
บทคัดย่อ
The study focuses on evaluating user experience with Conversational Agents (CA) with the help of a comprehensive adjective rating scale. By developing a nuanced measurement tool, the research aims to capture the user experience of CA. The study carried out a methodological rigor through experiments and structured procedures. The outcome show a positive relationship between adjective and scale scores, highlighting the reliability of adjective rating scale. The research also draw light to the importance of holistic assessment in user experience evaluation and how they are valuable tool for designers and project managers in today's AI climate.
คำสำคัญ
adjective rating, Conversational agents, correlation analysis, User Experience