Simulation of Motorcycle Balance Control Using Scissored-Paired Control Moment Gyroscopes

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งPaweekorn Buasakorn, Kitti Thamrongaphichartkul, Supachai Vongbunyong

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2025

หน้าแรก1917

หน้าสุดท้าย1922

จำนวนหน้า6

URLhttps://ieeexplore.ieee.org/document/10907431

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This paper presents a novel motorcycle stabilization system using scissor-paired Control Moment Gyroscopes (CMGs). We propose a control solution that doesn't require full vehicle dynamics, including speed and steering, but instead relies on a simplified CMG inverted pendulum model. This approach eliminates the need for complex full-vehicle equations. We introduce an LQR controller with Equilibrium Offset Com-pensation and a Centrifugal Force Adaptive Lean algorithm for stability management. To validate our approach, we develop a detailed Multibody Simulink model that accurately represents a real vehicle, serving as a comprehensive testbed for our control algorithms and model correctness.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2025-20-03 ถึง 00:00