Procedural Content Generation for 2.5D Rogue-Lite Games: An Evolutionary Algorithm Approach

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งWarin Wattanapornprom; Chisanupong Wipachainun; Thanathat Lertpinitamonkul; Wasamon Suksai; Yodthong Rodkaew; Wittawin Susutti

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2024

URLhttps://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10770719

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This paper introduces Ropburi, a 2.5D rogue-lite game that employs procedural content generation (PCG) to enhance player experience. The game utilizes a Weight-Based Genetic Algorithm (WBGA) to create balanced, engaging maps and a (1+1) Evolution Strategy (ES) for tuning difficulty levels by adjusting enemy attributes. Our approach surpasses traditional deterministic PCG methods by incorporating genetic algorithms, providing flexibility and efficiency in generating complex game environments. Experimental results demonstrate that smaller population sizes converge faster and require lower computational time, while optimized bots ensure precise difficulty adjustments. This research highlights the balance between optimization quality and computational efficiency, setting a new standard for automated level design in rogue-lite games and showcasing the potential of evolutionary algorithms in creating dynamic, immersive gaming experiences.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2025-23-05 ถึง 00:00