“Teachers should be like a mother, a second mother!” Empathetic teacher-nurturing heart-centred teaching in refugee classrooms

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSri Hariyatmi and Wannapa Trakulkasemsuk

ผู้เผยแพร่Brill Academic Publishers

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2025

Volume number17

Issue number2

หน้าแรก352

หน้าสุดท้าย374

จำนวนหน้า23

นอก1877-3095

eISSN1877-3109


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Our narrative case study explores how Maya’s ecological factors shaped her teach- ing approaches and identity as an empathetic teacher. Drawing on Bronfenbrenner’s Ecological Systems Theory (1979), we analysed Maya’s narrative across micro, meso, exo, and macro-systems. The microsystem reveals how her interactions with students inform her pedagogical decisions. The mesosystem highlights her mother’s influence and support network on her practices. The exosystem reflects the small incentives Maya received and their external impacts. The macrosystem addresses the broader cul- tural context, including her refugee status and cultural norms in Pakistan and Thailand. Our findings indicate that Maya’s personal and social identities significantly shape her role as a teacher more than her professional identity. This underscores the need for training that supports refugee teachers in balancing emotional needs with teaching strategies. Our study calls for further investigation into teachers’ backgrounds and their impacts on refugee students’ academic and emotional well-being.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2025-28-08 ถึง 00:00