Energy arbitrage using second-life electric vehicle battery: A feasibility study based on CU-BEMS data
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
- ทางด้านพลังงาน (พลังงานและสิ่งแวดล้อมที่ยั่งยืน)
- ประหยัดพลังงาน (พลังงานและสิ่งแวดล้อมที่ยั่งยืน)
- พลังงานทดแทน และทางเลือก (พลังงานและสิ่งแวดล้อมที่ยั่งยืน)
- พลังงานและเศรษฐศาสตร์ (นโยบายสิ่งแวดล้อมและพลังงาน)
- พลังงานและสิ่งแวดล้อมที่ยั่งยืน (รูปแบบการวิจัยเชิงกลยุทธ์)
- พลังงานแสงอาทิตย์ (พลังงานทดแทน และทางเลือก)
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Aree Wangsupphaphol, Sotdhipong Phichaisawat, Awang Jusoh
ผู้เผยแพร่: Elsevier
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2025
ชื่อย่อของวารสาร: ASEJ
Volume number: 16
Issue number: 11
นอก: 2090-4479
eISSN: 2090-4495
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2090447925004812?via%3Dihub
ภาษา: English-United States (EN-US)
บทคัดย่อ
This study explores energy storage from repurposed EV batteries. For storage sizing, 18 months of actual load profiles from a building energy management system are employed to avoid the shortcomings of a general representative load profile. Ambient temperature is used to evaluate battery performance throughout the project. Our battery degradation models have a higher R-squared than previous studies, making our study unique. Battery deterioration is analyzed using off-peak energy arbitrage and solar energy arbitrage, which use full and half cycles per day and offer different yields. Economic evaluation uses net present value and IRR. The study indi cated electricity prices drive return period. The sensitivity analysis shows that off-peak energy arbitrage is not practicable for the 10-year project, but a battery cost of $50 to $60 per kWh and operational temperatures below 35 ◦C would make solar energy arbitrage profitable.
คำสำคัญ
battery energy storage system, hybrid energy sources, Recycled (second-life) Electric Vehicles Batteries, Renewable Energy