Experimental Study of Air-Cooling System for Thermal Runaway Prevention of Nickel-Manganese-Cobalt Oxide (NMC) Battery Cells in Electric Vehicles

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งKittipit Hwaiwai, Manop Masomtob, Amornrat Kaewpradap

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2025

วารสารJournal of Research and Applications in Mechanical Engineering (2229-2152)

Volume number13

Issue number3

หน้าแรก1

หน้าสุดท้าย12

จำนวนหน้า12

นอก2229-2152

URLhttps://ph01.tci-thaijo.org/index.php/jrame/article/view/259752

ภาษาEnglish-United States (EN-US)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Battery thermal runaway (BTR) is a critical safety concern in electric vehicles (EVs), where heat generated within the battery can spread to adjacent cells, potentially causing explosions. This study investigates 18650-type NMC cylindrical cells to develop strategies for preventing battery fires linked to internal short circuits (ISCs) and self-heating, which can lead to BTR. We analyzed the impacts of battery surface temperature, blower speed, and cooling duration on preventing BTR. An air-cooling system was utilized to maintain surface temperatures at 90 ℃, 95 ℃ and 100 ℃, with air velocities at 1.92 m/s and cooling times of 5, 10, and 15 minutes. While BTR occurred with insufficient cooling time, cells cooled for at least 10 minutes at 90 ℃ and 95 ℃ showed no BTR signs. Importantly, at 100 ℃, no ISCs were observed after 15 minutes of cooling, demonstrating the effectiveness of proper cooling in preventing BTR.


คำสำคัญ

Electric Vehicle


อัพเดทล่าสุด 2025-03-10 ถึง 00:00