Fuel ethanol from cane molasses in Thailand: Environmental and cost performance

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งNguyen T.L.T., Gheewala S.H.

ผู้เผยแพร่Elsevier

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2008

วารสารEnergy Policy (0301-4215)

Volume number36

Issue number5

หน้าแรก1589

หน้าสุดท้าย1599

จำนวนหน้า11

นอก0301-4215

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-40949141350&doi=10.1016%2fj.enpol.2008.01.008&partnerID=40&md5=d70a15415e38b3b09c6febbf502fcbe1

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

In the context of the world's energy crisis and environmental concerns, crop-based ethanol has emerged as an energy alternative, the use of which can help reduce oil imports as well as emissions of CO2 and other air pollutants. However, a clear disadvantage of ethanol is its high cost over gasoline under the current pricing scheme that does not include externalities. The intent of this study is to perform a life cycle analysis comparing environmental and cost performance of molasses-based E10 with those of CG. The results show that although E10 provides reduction in fossil energy use, petroleum use, CO2 and NOx emissions, its total social costs are higher than those of gasoline due to higher direct production costs and external costs for other air emissions, e.g. CH4, N2O, CO, SO2, VOC and PM10. An analysis of projection scenarios shows that technological innovations towards cleaner production help maximize ethanol's benefits whilst minimizing its limitations. ฉ 2008 Elsevier Ltd. All rights reserved.


คำสำคัญ

Cost performanceMolasses-based gasohol


อัพเดทล่าสุด 2023-18-10 ถึง 07:39