Using principal component based aerodynamic model

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งRuangwiset A., Suwantragul B.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2008

หน้าแรก150

หน้าสุดท้าย154

จำนวนหน้า5

ISBN9781424426324

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-64949163226&doi=10.1109%2fICMA.2008.4798742&partnerID=40&md5=9f6e9064929d8e5fa5260b46ed23a2e8

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

In our previous work the fault detection using aerodynamic model was proposed as more directly method to detect the fault such as configuration damage of the UAV. In this paper the wind tunnel test is performed with the object of verifying the capability of this method to detect the damage during flight. The result shows that by observing the residual of the aerodynamic force coefficient the damage can be detected instantaneously when it occurs. ฉ 2008 IEEE.


คำสำคัญ

Aerodynamic modelConfiguration damageFault detectionPrincipal component


อัพเดทล่าสุด 2023-27-09 ถึง 07:35