Predictive brake warning at night using taillight characteristic

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งThammakaroon P., Tangamchit P.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2009

หน้าแรก217

หน้าสุดท้าย221

จำนวนหน้า5

ISBN9781424443499

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-77950186965&doi=10.1109%2fISIE.2009.5218254&partnerID=40&md5=0f4ed3bf665ab71f03103e7865194938

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

We present a technique used for frontal collision warning in an intelligent vehicle. The system uses an image processing algorithm to detect taillights (red brake lights) of vehicles driving at night time. The area of red lights, the size of the largest brake lights, and the vehicle's speed are used to compute the rear-end collision risk, which can be used as an indicator to danger that potentially leads to frontal collision. Therefore, the driver can be warned, and he can perform brake action on time. The algorithm uses a threshold to detect red color on an RGB image. The thresholds are obtained from statistical collection of 50 sample images. From our experiment on real driving situation, the collision risk can predict the actual brakes with 90% accuracy. The result also indicates that the area of red lights detected has a close relationship with the brake applied. ฉ2009 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-14-10 ถึง 07:35