Adaptive brake warning system for automobiles

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งThammakaroon P., Tangamchit P.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2008

หน้าแรก204

หน้าสุดท้าย208

จำนวนหน้า5

ISBN9781424428588

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-62949236097&doi=10.1109%2fITST.2008.4740257&partnerID=40&md5=82156adc249587ab90868b918b6ca326

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

We present an adaptive brake warning system in order to help a driver keep a safe distance from the cars in front to avoid rear-end collisions. The safe distance continuously varies according to the car's velocity, driving events, and road conditions. Three sensors, an ECU reader, a camera, and a laser range finder, are used to collect the vehicular velocity, the density of cars on the road and the following distance respectively. These data are sent to a main computer to calculate the level of critical situation where the driver needs to apply brake ranging from 0 to 4 where level 0 is the safest and level 4 means the most dangerous. Two decision algorithms: adaptive threshold and fuzzy inference system are compared. The results from real driving situations indicated that both methods can achieve an accuracy of 76.98% and 65.46% respectively. ฉ 2008 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:35