Adaptive brake warning system for automobiles
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Thammakaroon P., Tangamchit P.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2008
หน้าแรก: 204
หน้าสุดท้าย: 208
จำนวนหน้า: 5
ISBN: 9781424428588
นอก: 0146-9428
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
We present an adaptive brake warning system in order to help a driver keep a safe distance from the cars in front to avoid rear-end collisions. The safe distance continuously varies according to the car's velocity, driving events, and road conditions. Three sensors, an ECU reader, a camera, and a laser range finder, are used to collect the vehicular velocity, the density of cars on the road and the following distance respectively. These data are sent to a main computer to calculate the level of critical situation where the driver needs to apply brake ranging from 0 to 4 where level 0 is the safest and level 4 means the most dangerous. Two decision algorithms: adaptive threshold and fuzzy inference system are compared. The results from real driving situations indicated that both methods can achieve an accuracy of 76.98% and 65.46% respectively. ฉ 2008 IEEE.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง