A fuzzy approach for personalized product clustering with flexible discriminating power
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Watanapa B., Watanapa S.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2008
หน้าแรก: 567
หน้าสุดท้าย: 572
จำนวนหน้า: 6
ISBN: 0769530966; 9780769530963
นอก: 1550-445X
eISSN: 1550-445X
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
This paper proposes an improved linguistic quantifier that operates with penalty function so that a set of products can be clustered into hierarchical levels. The method is based on fuzzy approach with an aim at personalizing the display of products in an order of personal preference on a set of product attributes. The discriminating power of the system can be flexibly tuned via the set up of quantifier's parameters and the penalty function. Numerical example is given for illustrating the computation, providing comparative results to the existing method and giving some technical insights. ฉ 2008 IEEE.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง