A fuzzy approach for personalized product clustering with flexible discriminating power

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งWatanapa B., Watanapa S.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2008

หน้าแรก567

หน้าสุดท้าย572

จำนวนหน้า6

ISBN0769530966; 9780769530963

นอก1550-445X

eISSN1550-445X

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-50249182318&doi=10.1109%2fWAINA.2008.197&partnerID=40&md5=609477ee87465dbc32cc3236b877edc0

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This paper proposes an improved linguistic quantifier that operates with penalty function so that a set of products can be clustered into hierarchical levels. The method is based on fuzzy approach with an aim at personalizing the display of products in an order of personal preference on a set of product attributes. The discriminating power of the system can be flexibly tuned via the set up of quantifier's parameters and the penalty function. Numerical example is given for illustrating the computation, providing comparative results to the existing method and giving some technical insights. ฉ 2008 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-14-10 ถึง 07:35