Disciplinary differences in personal attributes: A review of the literature

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งPoondej C., Koul R., Sujivorakul C.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2010

หน้าแรก83

หน้าสุดท้าย88

จำนวนหน้า6

ISBN9789604742325

นอก1792-5061

eISSN1792-5061

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-79958697296&partnerID=40&md5=a8b3e8d6b01edfaefd5b8df73a84200a

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


บทคัดย่อ

This paper is a review of research studies on disciplinary differences in specifically individual attributes: thinking and learning styles, motivational goal orientations, and epistemological beliefs. The paper begins with individual differences in learning, what is the thinking style (in term of procedural thinking), what is the learning style, the motivational goal orientation, the epistemological belief, how these factors are important, and disciplinary differences. Moreover, we point to the importance of personal attributes enhancing the students' learning performance and varying across disciplinary areas.


คำสำคัญ

Disciplinary differencesEpistemological beliefsIndividual differencesLearning stylesMotivational goal orientationsPersonal attributesProcedural thinkingThinking stylesWay of knowing


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:40