การสอนออกแบบสถาปัตยกรรมผ่านงานวรรณกรรม

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSchoch, Martin;Sunaree Lawanyawatna

ผู้เผยแพร่the Faculty of Architecture and Planning, Thammasat University

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2010

Volume number7

Issue number2

หน้าแรก1

หน้าสุดท้าย17

จำนวนหน้า17

นอก1905-2022


บทคัดย่อ

Teaching the understanding of critical thinking within architectural design education supports students to develop design thinking and strengthens individual creative design processes. To comprehend architectural design teaching through critical thinking more effectively, an approach to introduce character reading as a design methodology was investigated in a second year architectural design studio. Through a guided process, students were asked to explore distinctive qualities of characters appearing in a novel and implement them into an architectural design for residential use. The student’s performance was measured by evaluating their argumentative approach and their final design. As an outcome, most students successfully showed improved creative and visible development of their designs through character reading and its implementation as a design methodology. Critical thinking as well as character reading proved to be a critical in design education and design thinking.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2022-15-02 ถึง 10:26