Using metacognitive strategies in a virtual reality environment for field dependent learners

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งKaewprapan W., Suksakulchai S.

ผู้เผยแพร่American Society for Engineering Education

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2010

วารสารComputers in Education Journal (1069-3769)

Volume number20

Issue number4

หน้าแรก10

หน้าสุดท้าย20

จำนวนหน้า11

นอก1069-3769

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-79251589354&partnerID=40&md5=a9bcceeffcb4e232f7763f578a02f748

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


บทคัดย่อ

The purpose of the study reported in this paper was to develop and evaluate a method for teaching field dependent (FD) learners using a Virtual Reality Learning Environment with Metacognitive Strategies (VRLEMS). The effect on student learning was measured using pretest/post-test and compared to a group of FD learners taught in a traditional lecture environment. The result revealed that FD learners' learning increased by a statistically significant amount after participation in the VRLEMS and they had a statistically significant higher achievement than those learning in a traditional classroom.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:41