Using metacognitive strategies in a virtual reality environment for field dependent learners
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Kaewprapan W., Suksakulchai S.
ผู้เผยแพร่: American Society for Engineering Education
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2010
วารสาร: Computers in Education Journal (1069-3769)
Volume number: 20
Issue number: 4
หน้าแรก: 10
หน้าสุดท้าย: 20
จำนวนหน้า: 11
นอก: 1069-3769
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
The purpose of the study reported in this paper was to develop and evaluate a method for teaching field dependent (FD) learners using a Virtual Reality Learning Environment with Metacognitive Strategies (VRLEMS). The effect on student learning was measured using pretest/post-test and compared to a group of FD learners taught in a traditional lecture environment. The result revealed that FD learners' learning increased by a statistically significant amount after participation in the VRLEMS and they had a statistically significant higher achievement than those learning in a traditional classroom.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง