Combustion phenomena and emissions of an IDI engine fueled with blended CPO/diesel

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSangsawang T., Bijayendrayodhin P., Tiansuwan J.

ผู้เผยแพร่American Society of Agricultural and Biological Engineers

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

วารสารApplied Engineering in Agriculture (0883-8542)

Volume number27

Issue number1

หน้าแรก13

หน้าสุดท้าย23

จำนวนหน้า11

นอก0883-8542

eISSN1943-7838

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-79951618562&partnerID=40&md5=f08b2527600b5d504ec412fd23f641fc

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This article compares the performance and emissions of an indirect-injection diesel engine using either a CPO/diesel blend or diesel fuel. The results demonstrated slight differences in engine performance and emissions when using CPO/diesel versus diesel fuel. The engine fueled by CPO/diesel produced 2.68% to 11.11% less power than the same engine powered by diesel at all engine speeds. Also, the CPO/diesel had an 8.63% to 10.22% lower thermal efficiency and 8.63% to 10.22% higher specific fuel consumption than the diesel. The emissions from the CPO/diesel were higher than those from the diesel. CO emission from the CPO/diesel was higher than that of the diesel by 26.48% to 67.55% while the NOx emissions and black smoke were not significantly different. The simulated combustion phenomena, with a newly introduced fuel library to describe CPO/diesel, showed that the CPO/diesel mode had a shorter combustion period than the diesel mode due to poorer physical and chemical properties. However, the ignition delay of CPO/diesel was not significantly different from that of diesel.


คำสำคัญ

Combustion phenomenaCpo/dieselEnginePerformances


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:35