An investigation of diesel-ethanol-biodiesel blends for diesel engine: Part 1. emulsion stability and fuel properties

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งCheenkachorn K., Fungtammasan B.

ผู้เผยแพร่Taylor and Francis Group

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2010

วารสารEnergy Sources Part A: Recovery, Utilization, and Environmental Effects (1556-7036)

Volume number32

Issue number7

หน้าแรก637

หน้าสุดท้าย644

จำนวนหน้า8

นอก1556-7036

eISSN1556-7230

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-77949880518&doi=10.1080%2f15567030903059608&partnerID=40&md5=4473fe2f3647613f86f05fe2515e690a

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

Diesohol, a blend of regular diesel and ethanol, is one of the potential alternative fuels to reduce the use of regular diesel. In the present study, biodiesel offers its alternative application as an emulsifier for diesohol blends, in which both hydrous and anhydrous alcohols were blended with regular diesel at different compositions. The emulsification tests were initially conducted to obtain homogeneous diesohol emulsion. The selected blends with different compositions were tested for physical and chemical properties to meet the diesel fuel requirements. The results show that only the blend of 84.00% (vol.) diesel, 0.25% hydrous ethanol, 4.75% anhydrous ethanol, and 11.00% biodiesel can meet the requirements of standard diesel.


คำสำคัญ

Anhydrous ethanol


อัพเดทล่าสุด 2023-03-10 ถึง 07:35