Improving university e-Learning with exploratory data analysis and web log mining
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Nukoolkit C., Chansripiboon P., Sopitsirikul S.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2011
หน้าแรก: 176
หน้าสุดท้าย: 179
จำนวนหน้า: 4
ISBN: 9781424497188
นอก: 0146-9428
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
The success of an e-Learning system depends on several factors: a supportive infrastructure, high-quality content, effective format, and high availability to satisfy ongoing user needs. In this paper, we perform exploratory data analysis and data mining on an e-Learning web log, which spans one academic year. The study uncovers the e-Learning users' usage behavior in accessing the content. The study discovers e-Learning media popularity and usage patterns, and helps the institution fine tune future courseware, from strategic changes to the fine-grain of lesson content improvement. ฉ 2011 IEEE.
คำสำคัญ
curriculum design, exploratory data analysis, web log mining