Improving university e-Learning with exploratory data analysis and web log mining

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งNukoolkit C., Chansripiboon P., Sopitsirikul S.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

หน้าแรก176

หน้าสุดท้าย179

จำนวนหน้า4

ISBN9781424497188

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-80054017845&doi=10.1109%2fICCSE.2011.6028611&partnerID=40&md5=272fcadf9ece34a3cccbb5d704c9a167

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

The success of an e-Learning system depends on several factors: a supportive infrastructure, high-quality content, effective format, and high availability to satisfy ongoing user needs. In this paper, we perform exploratory data analysis and data mining on an e-Learning web log, which spans one academic year. The study uncovers the e-Learning users' usage behavior in accessing the content. The study discovers e-Learning media popularity and usage patterns, and helps the institution fine tune future courseware, from strategic changes to the fine-grain of lesson content improvement. ฉ 2011 IEEE.


คำสำคัญ

curriculum designexploratory data analysisweb log mining


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:35