The effects of pair programming in an introductory programming course in Thailand
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Songsriwittaya A.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2011
หน้าแรก: 667
หน้าสุดท้าย: 671
จำนวนหน้า: 5
ISBN: 9786161201883
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
This experimental study aimed to assess the effects of pair programming pedagogy in an introductory programming course at a public university in Thailand. There were total 65 undergraduate students participated in two sections; 31students in solo section and 34 students in paired section. Results indicated that pair programming students performed better on lab assignments and examinations than their solo counterparts. Moreover, pair programming created a laboratory environment conductive to more active learning and enjoyable than traditional labs. Students and lab assistant reported labs to be more productive and less frustrating.
คำสำคัญ
Introductory Programming Course, Pair programming, Undergraduates