A study of cogging torque reduction methods in brushless DC motor
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Srisiriwanna T., Konghirun M.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2012
วารสาร: Transactions on Electrical Engineering, Electronics, and Communications (1685-9545)
Volume number: 10
Issue number: 2
หน้าแรก: 138
หน้าสุดท้าย: 144
จำนวนหน้า: 7
นอก: 1685-9545
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
The cogging torque is undesirable effect in the brushless dc (BLDC) motor, causing vibration and audible noises. It arises from the rotor permanent magnet interacting with the steel teeth on the stator. This paper studies the various reduction methods of cogging torque when designing a BLDC motor. These methods can be categorized according to three parts of motor structure, i.e., air gap length, rotor and stator parts. The finite element method magnetic (FEMM) is primarily used to analyze the cogging torque among these different reduction methods. In this paper, a 4-pole, 24-slot BLDC motor is focused with variations of air gap length, rotor, and stator parts in order to study its cogging torque reductions. Finally, the FEMM simulation results are presented to validate these reduction methods.
คำสำคัญ
Cogging torque, Finite-element method magnetic