The usability evaluation of web-based 3D medical image visualization
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Settapat S., Achalakul T., Ohkura M.
ผู้เผยแพร่: Springer
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2011
Volume number: 6770 LNCS
Issue number: PART 2
หน้าแรก: 507
หน้าสุดท้าย: 516
จำนวนหน้า: 10
ISBN: 9783642217074
นอก: 0302-9743
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
3D visualization in virtual space simultaneously provides depth information with 2D information visualization ability. Since, web-based e-learning system has become popular alternative framework for improving learning performance and increasing convenience and flexibility to learners. Integrating a 3D medical image visualization into e-learning system aims to accomplish the needs of biomedical engineering education where learners can navigate, browsing, and interact with 3D models of reconstructed medical images. In this paper, we present the usability evaluation results of our web-based 3D medical image visualization comparing with conventional 2D visualization for web-based learning. The experimental results show that 3D visualization method improves learners' education performance with tasks involving 2D information. ฉ 2011 Springer-Verlag.
คำสำคัญ
biomedical engineering education