The usability evaluation of web-based 3D medical image visualization

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSettapat S., Achalakul T., Ohkura M.

ผู้เผยแพร่Springer

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

Volume number6770 LNCS

Issue numberPART 2

หน้าแรก507

หน้าสุดท้าย516

จำนวนหน้า10

ISBN9783642217074

นอก0302-9743

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-79960532861&doi=10.1007%2f978-3-642-21708-1_57&partnerID=40&md5=aa935994519ab4f04bda622e7fcfec5c

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

3D visualization in virtual space simultaneously provides depth information with 2D information visualization ability. Since, web-based e-learning system has become popular alternative framework for improving learning performance and increasing convenience and flexibility to learners. Integrating a 3D medical image visualization into e-learning system aims to accomplish the needs of biomedical engineering education where learners can navigate, browsing, and interact with 3D models of reconstructed medical images. In this paper, we present the usability evaluation results of our web-based 3D medical image visualization comparing with conventional 2D visualization for web-based learning. The experimental results show that 3D visualization method improves learners' education performance with tasks involving 2D information. ฉ 2011 Springer-Verlag.


คำสำคัญ

biomedical engineering education


อัพเดทล่าสุด 2023-17-10 ถึง 07:35