Effect of void fraction and friction factor models on the prediction of pressure drop of R134a during downward condensation in a vertical tube

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งDalkilic A.S., K�rekci N.A., Wongwises S.

ผู้เผยแพร่Springer

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2012

วารสารHeat and Mass Transfer (0947-7411)

Volume number48

Issue number1

หน้าแรก123

หน้าสุดท้าย139

จำนวนหน้า17

นอก0947-7411

eISSN1432-1181

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84856111060&doi=10.1007%2fs00231-011-0854-0&partnerID=40&md5=f844924275b1dabb8ab137bfed4410b1

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

The theoretical flow models of homogeneous and separated flow are applied to in-tube condensation to predict the pressure drop characteristics of R134a. The homogeneous flow model is modified by ten different dynamic viscosity correlations and various alternative correlations of total, frictional and momentum pressure drops to take account of the partial condensation inside the tube. Numerical analyses were performed to determine the average and local homogeneous wall shear stresses and friction factors by means of a CFD program. The equivalent Reynolds number model is modified by six different two-phase friction factors to determine the total condensation pressure drop in the separated flow model. The refrigerant side total pressure drops, frictional pressure drops, friction factors and wall shear stresses are determined within a ฑ30% error band. The importance of using the alternative total, momentum and frictional pressure drop correlations for the homogeneous flow model is also shown. ฉ Springer-Verlag 2011.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-26-09 ถึง 07:35