Low-complexity LPV input-output identification and control of a turbocharged combustion engine

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งKominek A., Remolina S., Boonto S., Werner H., Garwon M., Schultalbers M.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2012

หน้าแรก4492

หน้าสุดท้าย4497

จำนวนหน้า6

นอก0191-2216

eISSN0191-2216

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84874254330&doi=10.1109%2fCDC.2012.6426688&partnerID=40&md5=d64889ee933777a5bc5532ceb03b207c

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This paper presents an application of LPV input-output model identification and LPV controller synthesis to a turbocharged spark ignited combustion engine with experimental results. The complexity of identified LPV input-output models is reduced using parameter-set mapping in combination with nonlinear optimization. A model-structure suitable for a direct transformation to a polytopic LPV state-space model is used to allow polytopic LPV controller synthesis with a parameter varying Lyapunov matrix. The resulting feedback controller is implemented in the electronic control unit of a test car. Its performance is compared to an existing heuristically tuned nonlinear controller in closed-loop experiments on a test road in first gear. ฉ 2012 IEEE.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-13-10 ถึง 07:35