Low-complexity LPV input-output identification and control of a turbocharged combustion engine
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Kominek A., Remolina S., Boonto S., Werner H., Garwon M., Schultalbers M.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2012
หน้าแรก: 4492
หน้าสุดท้าย: 4497
จำนวนหน้า: 6
นอก: 0191-2216
eISSN: 0191-2216
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
This paper presents an application of LPV input-output model identification and LPV controller synthesis to a turbocharged spark ignited combustion engine with experimental results. The complexity of identified LPV input-output models is reduced using parameter-set mapping in combination with nonlinear optimization. A model-structure suitable for a direct transformation to a polytopic LPV state-space model is used to allow polytopic LPV controller synthesis with a parameter varying Lyapunov matrix. The resulting feedback controller is implemented in the electronic control unit of a test car. Its performance is compared to an existing heuristically tuned nonlinear controller in closed-loop experiments on a test road in first gear. ฉ 2012 IEEE.
คำสำคัญ
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง