A study of cogging torque reduction methods in brushless DC motor

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSrisiriwanna T., Konghirun M.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2012

ISBN9781467320245

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84866759795&doi=10.1109%2fECTICon.2012.6254191&partnerID=40&md5=d5b0c2a83096a6c4945072f843c159e2

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

The cogging torque is undesirable effect in the brushless dc (BLDC) motor, causing vibration and audible noises.It arises from the rotor permanent magnet interacting with the steel teeth on the stator. Therefore, this paper studies the various reduction methods of cogging torque when designing a BLDC motor. These methods can be categorized according to three parts of motor structure, i.e., air gap length, rotor and stator parts. The finite element method magnetic (FEMM) is primarily used to analyze the cogging torque among these different reduction methods. In this paper, a 4-pole, 24-slot BLDC motor is focused with variations of air gap length, rotor, and stator parts in order to study its cogging torque reductions. Finally, the FEMM simulation results are presented to validate these reduction methods. ฉ 2012 IEEE.


คำสำคัญ

Brushless dc motorCogging torqueFinite-element method magnetic


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:36