Time-varying lane-based capacity reversibility for traffic management

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งKaroonsoontawong A., Lin D.-Y.

ผู้เผยแพร่Wiley

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

วารสารComputer-Aided Civil and Infrastructure Engineering (1093-9687)

Volume number26

Issue number8

หน้าแรก632

หน้าสุดท้าย646

จำนวนหน้า15

นอก1093-9687

eISSN1467-8667

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-80052913035&doi=10.1111%2fj.1467-8667.2011.00722.x&partnerID=40&md5=1f60ec14e46839ca169b59bf4e13efce

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This article presents a new bi-level formulation for time-varying lane-based capacity reversibility problem for traffic management. The problem is formulated as a bi-level program where the lower level is the cell-transmission-based user-optimal dynamic traffic assignment (UODTA). Due to its Non-deterministic Polynomial-time hard (NP-hard) complexity, the genetic algorithm (GA) with the simulation-based UODTA is adopted to solve multiorigin multidestination problems. Four GA variations are proposed. GA1 is a simple GA. GA2, GA3, and GA4 with a jam-density factor parameter (JDF) employ time-dependent congestion measures in their decoding procedures. The four algorithms are empirically tested on a grid network and compared based on solution quality, convergence speed, and central processing unit (CPU) time. GA3 with JDF of 0.6 appears best on the three criteria. On the Sioux Falls network, GA3 with JDF of 0.7 performs best. The GA with the appropriate inclusion of problem-specific knowledge and parameter calibration indeed provides excellent results when compared with the simple GA. ฉ 2011 Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:36