Influence of Training with and without reward on visual inspector's performance in 3 dimension model

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งWatanapa A., Kaewkuekool S., Suksakulchai S.

ผู้เผยแพร่Trans Tech Publications

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2012

Volume number110-116

หน้าแรก2911

หน้าสุดท้าย2917

จำนวนหน้า7

ISBN9783037852620

นอก1660-9336

eISSN1662-7482

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-81255149995&doi=10.4028%2fwww.scientific.net%2fAMM.110-116.2911&partnerID=40&md5=f068081fa7eefe9f83ebef310ad70d79

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This research was aimed to improve an inspector's performance on the training through 3D model by motivation technique. The subjects were divided into 3 groups; the control, the feedback training, and feedback training with reward groups. The subjects participated in the last group would get rewards or punishments such as money given or deducted during the test with 3D model software with Thai characters and Roman characters representing defects and backgrounds. According to the experiment, the performance in terms of speed and accuracy in detecting defects in training with reward group increased. In other words, feedback with motivation training could make visual inspectors spend less time detecting defects to their minimum because motivation attracted them in the experiment. Therefore, the time spent seeking defects in this group decreased. The performance of training with reward group is higher than other groups which showed the statistical significance at the .01 level. ฉ (2012) Trans Tech Publications, Switzerland.


คำสำคัญ

3-Dimension modelMotivationPerformancereward


อัพเดทล่าสุด 2023-04-10 ถึง 07:36