Transient behavior of air flow through the intake manifold of a heavy duty diesel engine

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSrisattha T., Issarakul S., Wechsatol W., Wannatong K.

ผู้เผยแพร่Trans Tech Publications

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2011

Volume number87

หน้าแรก146

หน้าสุดท้าย150

จำนวนหน้า5

ISBN9783037852309

นอก1660-9336

eISSN1662-7482

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-80052944669&doi=10.4028%2fwww.scientific.net%2fAMM.87.146&partnerID=40&md5=eed1e48160e3a5c677d24b7c7f37d3e5

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This research is aimed to study the transient behavior of air flow through the intake manifold of a heavy duty diesel engine according to the step of valve opening. The numerical study of air flow through the intake manifold was done on the 6SD-1 Isuzu engine. Two numerical techniques, finite element and finite volume methods were used in comparison and tendency confirmation of air flow characteristics inside the manifold. The transient air flow was studied at the engine speed of 1,000 rpm, 1,500 and 2,000 rpm. The numerical results from both numerical techniques agree exceptionally well with each other. The transient behavior of air flow according to the step of valve opening is well illustrated. ฉ (2011) Trans Tech Publications.


คำสำคัญ

And heavy diesel engine designIntake manifold designTransient airflow


อัพเดทล่าสุด 2023-28-09 ถึง 07:35