ผลการศึกษานำร่องการใช้เกมคอมพิวเตอร์ และเซนเซอร์วัดแรงในการช่วยฝึกการทรงตัวแบบพลวัตของผู้ป่วยโรคหลอดเลือดสมอง

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งWongphaet, P.;Watchareeudomkarn, W.;Youngkong, P.;Panya, S.;Koonsiripiboon, S.

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2014

วารสารเวชศาสตร์ฟื้นฟูสาร (0857-6823)

Volume number24

Issue number2

หน้าแรก44

หน้าสุดท้าย48

นอก0857-6823


บทคัดย่อ

Objective : To compare weight bearing of hemiplegic subjectsduring weight shiftingtraining with and without computer feedbackgame.Study Design : Quasi-Experimental ResearchSetting : Rehabilitation Medicine Center, Samrong General Hospital,Samutprakarn,ThailandSubjects : Stroke patients who had good standing balance,couldfollow aninstructionand walk.Methods : While standing with each foot on one of the two force sensor plates, the subjects tried to shift their body weight laterally to the left and to the right side for 10 times, first with and then without a computer game feedbackonthescreen.Results : Eight subjects, 4 males and 4 females, took part in the study. The average age was 49.5 years (SD 10.51). The average time after stroke was 23.5 months (SD 15.54) and the average Functional Ambulation Classification (FAC) was 4.25. Percentage of maximum weight shift to the hemiplegic leg during no computer game feedback and during feedback conditions were 31.54 and 41.41 percent respectively (p=0.027); and to the normal leg during no feedback and feedback conditions were 39.86 and 45.35 respectively (p=0.13). Conclusion : The maximum weight bearing to the hemiplegic leg during weight shift training with a computer game feedback was greater than during training without feedback.


คำสำคัญ

computer game, sensor, balance, stroke, cerebrovascular disease,hemiplegia


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:32