Scenario analysis of electric vehicle technology penetration in Thailand: Comparisons of required electricity with power development plan and projections of fossil fuel and greenhouse gas reduction
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Saisirirat P., Chollacoop N., Tongroon M., Laoonual Y., Pongthanaisawan J.
ผู้เผยแพร่: Elsevier
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2013
วารสาร: Energy Procedia (1876-6102)
Volume number: 34
หน้าแรก: 459
หน้าสุดท้าย: 470
จำนวนหน้า: 12
ISBN: 9781629935683
นอก: 1876-6102
eISSN: 1876-6102
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
In this study, the benefits and trade-off for penetration of electric vehicle (EV) technology in Thai road transportation were analyzed by using offend-use energy demand model. Two vehicle types (motorcycle and passenger car) were considered for possible EV penetration as partial EV, which are hybrid EV (HEV) and plug-in hybrid EV (PEV) and full EV, which is battery EV (BEV). The assumption for EV penetration was derived from Thai government policy target and available technology perspective into four different scenarios, e.g. Business As Usual (BAU), electric motorcycle (eMC), passenger car EV (PcEV) and the extremely case of combined EV penetration in both motorcycle and passenger car. The energy demand model for road transportation from our previous works was constructed using ฉ 2013 The Authors. Published by Elsevier B.V.
คำสำคัญ
Electric vehicle (EV), Long-range Energy Alternative Planning (LEAP) System, Power Development Plan 2012, Scenario analysis