Objective non-intrusive conversational voip quality prediction using data mining methods

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งValaisathien S., Vanijja V.

ผู้เผยแพร่Springer Science Business Media

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2015

วารสารLecture Notes in Electrical Engineering (1876-1100)

Volume number339

หน้าแรก135

หน้าสุดท้าย142

จำนวนหน้า8

นอก1876-1100

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84923117763&doi=10.1007%2f978-3-662-46578-3_16&partnerID=40&md5=ed521c747863597b98f54fae7d22c757

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Nowadays, there is a growth in the number of applications running on the Internet involving real-time transmission of speech and audio streams. Among these applications, Voice over Internet Protocol (VoIP) has become a widespread application based on the Internet Protocol (IP). However, its quality- of-service (QoS) is not robust to network impairments and codecs. It is hard to determine conversational voice quality within real-time network by using ITU-T standards, PESQ and E-model. In this research, three data mining methods: Regression-based, Decision tree and Neural network were used to create the prediction models. The datasets were generated from the combination of PESQ and E-model. The statistical error analysis was conducted to compare accuracy of each model. The results show that the Neural network model proves to be the most suitable prediction model for VoIP quality of service. ฉ Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2015.


คำสำคัญ

E-model


อัพเดทล่าสุด 2023-29-09 ถึง 07:35