Learning by teaching: undergraduate engineering students improving a community's response capability to an early warning system
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Suvannatsiri R., Santichaianant K., Murphy E.
ผู้เผยแพร่: Taylor and Francis Group
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2015
วารสาร: European Journal of Engineering Education (0304-3797)
Volume number: 40
Issue number: 1
หน้าแรก: 95
หน้าสุดท้าย: 113
จำนวนหน้า: 19
นอก: 0304-3797
eISSN: 1469-5898
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
This paper reports on a project in which students designed, constructed and tested a model of an existing early warning system with simulation of debris flow in a context of a landslide. Students also assessed rural community members’ knowledge of this system and subsequently taught them to estimate the time needed for evacuation of the community in the event of a landslide. Participants were four undergraduate students in a civil engineering programme at a university in Thailand, as well as nine community members and three external evaluators. Results illustrate project and problem-based, experiential learning and highlight the real-world applications and development of knowledge and of hard and soft skills. The discussion raises issues of scalability and feasibility for implementation of these types of projects in large undergraduate engineering classes. © 2014, © 2014 SEFI.
คำสำคัญ
hands-on-experience, project organized learning