DOM: A big data analytics framework for mining Thai public opinions

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งProm-On S., Ranong S.N., Jenviriyakul P., Wongkaew T., Saetiew N., Achalakul T.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2014

หน้าแรก1

หน้าสุดท้าย6

จำนวนหน้า6

ISBN9781479945757

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84946686270&doi=10.1109%2fIC3INA.2014.7042591&partnerID=40&md5=4ed5c2899a185721dc81d2de2b4ee404

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

This paper presents the development of DOM, a mobile big data analytics engine for mining Thai public opinions. The engine takes in data from multiple well-known social network sources, and then processes them using MapReduce, a keyword-based sentiment analysis technique, and an influencer analysis algorithm to determine public opinions and sentiments of certain topics. The system was evaluated its sentiment prediction accuracy by matching the predicted result with the human sentiment and tested on various case studies. The effectiveness of the approach demonstrates the practical applications of the engine. ฉ 2014 IEEE.


คำสำคัญ

opinion miningpublic sentiment


อัพเดทล่าสุด 2023-18-10 ถึง 07:43