Context-based hierarchical saliency detection for mobile hotspot
Conference proceedings article
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Siratanita S., Chamnongthai K.
ผู้เผยแพร่: Hindawi
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2015
Volume number: 2015-September
หน้าแรก: 1058
หน้าสุดท้าย: 1061
จำนวนหน้า: 4
ISBN: 9781479980581; 9781479980581
นอก: 0146-9428
eISSN: 1745-4557
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
บทคัดย่อ
Embedded hotspot applications, especially advertisements, supporting by 3/4G technology are now rising rapidly. Defining hotspot by finding attention region using saliency is one of interesting. In this paper, we proposed context-based hierarchical saliency feature detection. To construct saliency map, two main features are considered as the context, local and global features. The areas that have distinctive color which obtains high saliency, and blurred areas which give low saliency are considered as local. Moreover, the frequency-occurring information is consider as background which is pressed is considered as global. In experiments, our proposed method comparing with conventional hierarchical saliency framework shows high the recall and F-measure value. ฉ 2015 IEEE.
คำสำคัญ
advertisements, context-based detection, hierarchical saliency