Context-based hierarchical saliency detection for mobile hotspot

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSiratanita S., Chamnongthai K.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2015

Volume number2015-September

หน้าแรก1058

หน้าสุดท้าย1061

จำนวนหน้า4

ISBN9781479980581; 9781479980581

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84961375377&doi=10.1109%2fICDSP.2015.7252040&partnerID=40&md5=41623200df6359736c599b9005c7ed07

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Embedded hotspot applications, especially advertisements, supporting by 3/4G technology are now rising rapidly. Defining hotspot by finding attention region using saliency is one of interesting. In this paper, we proposed context-based hierarchical saliency feature detection. To construct saliency map, two main features are considered as the context, local and global features. The areas that have distinctive color which obtains high saliency, and blurred areas which give low saliency are considered as local. Moreover, the frequency-occurring information is consider as background which is pressed is considered as global. In experiments, our proposed method comparing with conventional hierarchical saliency framework shows high the recall and F-measure value. ฉ 2015 IEEE.


คำสำคัญ

advertisementscontext-based detectionhierarchical saliency


อัพเดทล่าสุด 2023-06-10 ถึง 07:36