Experimental study on sparking ignition engine performance for optimal mixing ratio of ethanol-gasoline blended fuels

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งPhuangwongtrakul S., Wechsatol W., Sethaput T., Suktang K., Wongwises S.

ผู้เผยแพร่Elsevier

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2016

วารสารApplied Thermal Engineering (1359-4311)

Volume number100

หน้าแรก869

หน้าสุดท้าย879

จำนวนหน้า11

นอก1359-4311

eISSN1873-5606

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84960405716&doi=10.1016%2fj.applthermaleng.2016.02.084&partnerID=40&md5=acb5f66d6a3ed9f2ab6657d5ad31de4e

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

The purpose of this study is to experimentally determine the optimal blend rate of ethanol-gasoline fuels in order to maximize the brake thermal efficiency of a commercial SI engine. In this study, the engine performance, in terms of brake torque and brake specific fuel consumption, has been investigated with variation of volumetric mixing ratio between 87.5-octane gasoline and 99.5%-purity ethanol (E10, E20, E30, E40, E50, E60, E70, E85, and E100). The experiment has been conducted at different engine speeds and percentages of intake-throttle opening. The tests were performed at a constant compression ratio. The relative air-fuel ratio was tuned to unity and the ignition timing was tuned for maximum engine torque. The experimental results indicated that the appropriate ethanol-gasoline mixing ratio can enhance engine torque output, especially at low engine speed. The brake thermal efficiency is maximum when the engine operates at 58-73% of WOT with an engine speed of 2000-2500 rpm, using E40 and E50 fuels. This paper also provides a guideline for a suitable ethanol-gasoline blend rate at a certain engine load and speed. ฉ 2016 Elsevier Ltd. All rights reserved.


คำสำคัญ

Ethanol-gasoline blendsSI engine


อัพเดทล่าสุด 2023-02-10 ถึง 07:35