An approach of wing attachment to improve endurance of quadrotor

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งRuangwiset A.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2016

หน้าแรก89

หน้าสุดท้าย92

จำนวนหน้า4

ISBN9781509022571

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84966487035&doi=10.1109%2fACDT.2016.7437649&partnerID=40&md5=c1173f7067c9b8493d220cd994ef0c3b

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

The unmanned aerial vehicle (UAV) configuration which combines the wing-body and the quadrotor with a small installation pitching angle between each other is proposed in this work in the aim to decrease the power consumption of vertical takeoff and landing (VTOL) quadrotor in cruising flight. The wind tunnel test is performed to measure the lift coefficient of the experimental vehicle. And the result is used to calculate the decreasing of battery current consumption. The example calculation shows only a little effect in decreasing battery current consumption. However the effect will increase if the wing area increases. ฉ 2016 IEEE.


คำสำคัญ

EnduranceFixed-wingMultirotor


อัพเดทล่าสุด 2023-29-09 ถึง 07:35