Dynamic traffic light timing optimization model using bat algorithm

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งJintamuttha K., Watanapa B., Charoenkitkarn N.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2016

หน้าแรก181

หน้าสุดท้าย185

จำนวนหน้า5

ISBN9781467398725

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85010817814&doi=10.1109%2fCCSSE.2016.7784378&partnerID=40&md5=77c889760eb6289c236acd03d425e169

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

Nowadays, traffic congestion is a crucial issue for many urban or even suburban areas. A potential but manageable cause of this effect is the inefficient control of traffic light timing cycle that is not proactively respond to the characteristics of the considering intersection and timedependent condition of the traffic. In this paper, we propose a finite-interval model that finds effective green time for each of the four phases light timing in each cycle. The objective is to acquire satisficing solution, by means of Bat algorithm (BA) to minimize spoilage time at an intersection. The effectiveness of model was validated using a simulation experiment on a crowded intersection in Bangkok that has imbalanced numbers of accommodated lanes and formless urbanism. The traffic condition is simulated by the microscopic traffic simulator called 'Simulation of Urban Mobility' (SUMO). The experimental result confirmed the effective improvement when compared with the traditional fix-time operational control. ฉ 2016 IEEE.


คำสำคัญ

Bat algorithmGreen light timing phaseSUMOTraffic light timing model


อัพเดทล่าสุด 2023-28-09 ถึง 07:35