The unified model for acceptance and use of health information on online social networks: Evidence from Thailand
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Boontarig W., Papasratorn B., Chutimaskul W.
ผู้เผยแพร่: IGI Global
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2016
วารสาร: International Journal of E-Health and Medical Communications (1947-315X)
Volume number: 7
Issue number: 1
หน้าแรก: 31
หน้าสุดท้าย: 47
จำนวนหน้า: 17
นอก: 1947-315X
eISSN: 1947-3168
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
Online social networks provide a novel opportunity to improve public health through effective health information dissemination. Developing a dissemination strategy, however, requires an understanding of individuals' beliefs and attitudes about using both the technology and information. Previous research has focused primarily on either technology adoption or information adoption behaviors. This study aims to bridge the gap by developing a unified model of acceptance and use of information technology for predicting intention to use health information through online social networks. Empirical results show that Performance Expectancy, Facilitating Conditions, Perceived Emotional Value, Trust, Relevance, Accuracy, Understandability, and Source Credibility influence the adoption behavior. Also, individuals tend to accept health information regardless of their attitudes toward the communication channel. Copyright ฉ 2016, IGI Global.
คำสำคัญ
Health information, Information adoption, Online social networks, Technology adoption, UTAUT