Assessing Students’ Pronunciation: Voices from Native English Teachers (NETs) and Non-native English Teachers (NETs)
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Valentin Valentinov;Phanitphim Sojisirikul
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: rEFLections (1513-5934)
Issue number: 23
หน้าแรก: 71
หน้าสุดท้าย: 90
นอก: 1513-5934
URL: https://www.tci-thaijo.org/index.php/reflections/article/view/112319
บทคัดย่อ
This research study investigates and compares the operational criteria of three native English teachers (NETs) and three non-native Englishteachers (NNETs) when assessing English pronunciation of Thai learners. Supposedly, all six participants had already developed theirown criteria of evaluating and grading pronunciation by the time the research study was completed. The main research instrument usedthroughout the study were individual semi-structured interviews conducted with all participants. The findings revealed that both NETsand NNETs considered intonation
คำสำคัญ
native English teachers (NETs), non-native English teachers (NNETs), pronunciation, assessment criteria