Assessing Students’ Pronunciation: Voices from Native English Teachers (NETs) and Non-native English Teachers (NETs)

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งValentin Valentinov;Phanitphim Sojisirikul

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2017

วารสารrEFLections (1513-5934)

Issue number23

หน้าแรก71

หน้าสุดท้าย90

นอก1513-5934

URLhttps://www.tci-thaijo.org/index.php/reflections/article/view/112319


บทคัดย่อ

This research study investigates and compares the operational criteria of three native English teachers (NETs) and three non-native Englishteachers (NNETs) when assessing English pronunciation of Thai learners. Supposedly, all six participants had already developed theirown criteria of evaluating and grading pronunciation by the time the research study was completed. The main research instrument usedthroughout the study were individual semi-structured interviews conducted with all participants. The findings revealed that both NETsand NNETs considered intonation


คำสำคัญ

native English teachers (NETs), non-native English teachers (NNETs), pronunciation, assessment criteria


อัพเดทล่าสุด 2022-06-01 ถึง 15:35