การพัฒนาหน่วยการเรียนรู้ “เมล่อนเพื่ออาชีพ” ระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้อาชีพในชุมชนเป็นฐาน: โรงเรียนบ้านสระเตยอําเภอหนองหญ้าไซจังหวัดสุพรรณบุร
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Sasipha Eamsamang;Pongsatorn Mahavijit;Udomluk Koolsriroj;Pakorn Supinanont
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: วารสารศึกษาศาสตร์ปริทัศน์ (0125-6203)
Volume number: 32
Issue number: 3
หน้าแรก: 103
หน้าสุดท้าย: 113
นอก: 0125-6203
บทคัดย่อ
The objectives of the research were to 1) develop a Pratomsuksa 6 Learning Unit on “Melon for Career” Using The Career in Community – based Approach , and 2) study the results of using learning unit on “Melon for Career” for learning and teaching. The research instruments were comprised 1) 8 lesson plans, 2) career skills test a written test, and 3) questionnaire on learning satisfaction of students. Sample Groups in this research were 35 students in Pratomsuksa 6 of Bansatoei School in Amphoe Nongyasai, Suphanburi Province who studied in Career and Technology course in the first semester, academic year of 2015. The findings showed that 1) learning unit on “Melon for Career” composed of 8lesson plans for teaching in 16 hours 2) the career skills scores of the students whom have taught by using the “Melon for Career” learning unit had an average testing score at 21.23 percentage which was significantly higher than the criteria of 70 percentage (μ0= 17.50) with the level of statistical significance at .01, and 3) the students whom have taught using the “Melon for Career” learning unit had the highest satisfaction towards with Mean equaled 4.74 and Standard deviation of 0.47
คำสำคัญ
Career Community - based Learning Unit, Career Skills, Pratomsuksa 6