Absorption refrigeration system using engine exhaust gas as an energy source
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Kaewpradub S., Sanguanduean P., Katesuwan W., Chimres N., Punyasukhananda P., Asirvatham L.G., Mahian O., Dalkilic A.S., Wongwises S.
ผู้เผยแพร่: Elsevier Ltd
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2018
Volume number: 12
หน้าแรก: 797
หน้าสุดท้าย: 804
จำนวนหน้า: 8
นอก: 2214-157X
eISSN: 2214-157X
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
A single-effect absorption refrigeration system that uses LiBr-water solution and engine exhaust gas is investigated. The generator is a spiral fin-and-tube heat exchanger, while the condenser, evaporator, and absorber are shell and coil heat exchangers. Experiments are conducted at engine speeds of 1000, 1200, 1400, and 1600 rpm; expansion valve opening percentages of 54.5%, 72.7%, and 90.9% at the separator outlet and 3.41%, 4.55%, and 5.68% at the condenser outlet; refrigerant temperatures at the condenser outlet of 25, 30, and 35ฐC; and LiBr-water solution flow rates of 0.35 and 0.7LPM. The results show that the system could work with an engine speed of 1200-1400rpm. The cooling load and coefficient of performance (COP) increase with increasing engine speed. The highest COP of 0.275 is reached at an engine speed of 1400rpm, opening percentage of 72.7% at the separator outlet and 4.55% at the condenser outlet, water temperature of 25ฐC at the condenser outlet, and LiBr-water flow rate of 0.7LPM. The decreased refrigerant temperature at the condenser outlet helps to increase both cooling load and COP. The increase of the LiBr-water solution flow rate helps to increase cooling load but decrease COP. ฉ 2018 Published by Elsevier Ltd.
คำสำคัญ
Absorption refrigeration, Exhaust gas, LiBr-water solution