On the credential analysis of Social Network data

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งTanongsaksakul K., Prom-On S.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2017

หน้าแรก715

หน้าสุดท้าย718

จำนวนหน้า4

ISBN9781509060870

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85022333031&doi=10.1109%2fICCAR.2017.7942790&partnerID=40&md5=a3394396036063eb624a56fa68fc277c

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

The innovative existence of social network has revolutionized the way we communicate, perceive, and interact with others. Internet has become a medium that connects our lives together and attracts many people to spend time with it, and to engage in different activities from casual to business. However, not everyone is trustworthy. One of the main issues in online social networks is the information overload. Some user accounts may be created with hidden agenda and not represent actual people. Our aim in this paper is to develop and test a method for evaluate the credibility of online users based on their interactions with others. We propose an analysis method that uses several analytic measurements for ranking users in Social Networks based on the reputation models such as PageRank, SocialRank, TwitterRank and MetricRank. We also utilize content classification to improve the ranking effectiveness and integrate them to evaluate the consistency of interaction dialogues. ฉ 2017 IEEE.


คำสำคัญ

Personal rankingReputation networksSocial credentialSocialrank


อัพเดทล่าสุด 2023-25-09 ถึง 07:35