Development of a blended online and offline learning model with think-pair-share collaborative learning and student team's achievement division competition
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Putpuek A., Kiattikomol P.
ผู้เผยแพร่: Inderscience
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: International Journal of Innovation and Learning (1471-8197)
Volume number: 22
Issue number: 2
หน้าแรก: 254
หน้าสุดท้าย: 269
จำนวนหน้า: 16
นอก: 1471-8197
eISSN: 1741-8089
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
Object-oriented analysis and design courses have been considered as the primary paradigms in computer science and information technology curricula, and are traditionally taught face-to-face (F2F). However, the teaching content only comes from the teacher, which may lead to difficulties in following the deep object orientation concept. In this study, a combination of collaborative and blended teaching is presented. In the initial stage, interviews and questionnaires were employed to collect data from experts based on the Delphi research technique, and from this the initial learning model was developed. This initial model was then evaluated by nine experts and the results were used to adjust the learning model. The final model consisted of four main procedures; namely the: 1) preparation stage; 2) introduction; 3) blended on and offline teaching procedure; 4) summary and learning achievement evaluation. Application of the learning model to a sample group resulted in significantly higher learning achievements. Copyright ฉ 2017 Inderscience Enterprises Ltd.
คำสำคัญ
Learning model, STAD-student team achievement division, Think-pair-share, TPS