Use of CBR mould for evaluation of constrained modulus-bulk stress relations of pavement structure materials
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Dararat S., Kongkitkul W.
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2017
วารสาร: International Journal of GEOMATE (2186-2982)
Volume number: 12
Issue number: 32
หน้าแรก: 107
หน้าสุดท้าย: 113
จำนวนหน้า: 7
นอก: 2186-2982
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
One of important parameters used in the mechanistic pavement engineering design is resilient modulus (MR) of pavement structure materials. In general, MR is evaluated in a complicated and thus expensive triaxial compression test in that a number of repeated loads are applied at various stress states. This research presents an alternative method to determine the constrained modulus (M) of a dried sand, a lateritic soil and a crushed rock, under one-dimensional compression. At various vertical stress levels, M values were determined by applying small strain-amplitude cyclic loadings to the compacted soil specimens prepared in a CBR mould. In the present study, the CBR mould was made special in that it can measure the lateral stress confining to the specimen during a test. Hence the bulk stress (θ) can then be determined, and M-θ relations for the tested materials were presented. In addition, an analytical method for eliminating the effects of bedding error was attempted so as to obtain the true M value. It is found that M is not constant but increases with θ, similar to MR-θ relations found with the resilient modulus test. In addition, the bedding error is important and can result in a significant underestimation of the true M value. © Int. J. of GEOMATE.
คำสำคัญ
Bedding error, Coefficient of lateral earth pressure, Constrained modulus, Pavement structure materials, resilient modulus