Enhancing FRAPCON fuel performance code for physical phenomena at high temperature and high burnup

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSukjai Y., Shirvan K.

ผู้เผยแพร่Elsevier

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2019

วารสารTunnelling and Underground Space Technology (0886-7798)

Volume number517

หน้าแรก113

หน้าสุดท้าย127

จำนวนหน้า15

นอก0886-7798

eISSN1878-4364

URLhttps://www2.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85054622543&doi=10.1016%2fj.tust.2018.09.033&partnerID=40&md5=40704d92433c2acdcba80e805b5aa393

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This research proposes a novel performance-based design concept to characterize the horizontal displacement of DCM walls and the responsiveness of wall displacement to wall strength. In the study, a DCM-walled excavation project was utilized as the base case. Parametric study was then conducted to examine the wall behavior with diverse wall shapes. In addition, the responsiveness of wall to material strength and the effect of variable excavation depths on the wall behavior were determined. A downscaled field test was carried out to validate the parametric study. The wall-to-excavation shape factor was subsequently proposed as the design concept to facilitate the selection of suitable wall shape to a given excavation depth. Further validation indicated that the wall-to-excavation shape factor effectively characterized the wall horizontal displacement and the responsiveness of displacement to wall strength. In essence, the proposed concept is of use to the preliminary design of DCM walls and helps identify the cause of excavation failure. ฉ 2018 Elsevier Ltd


คำสำคัญ

Soft groundUnbracedWall slenderness


อัพเดทล่าสุด 2023-06-10 ถึง 07:36