Scaffolding in problem-based learning for low-achieving learners

บทความในวารสาร


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งHaruehansawasin S., Kiattikomol P.

ผู้เผยแพร่Taylor and Francis Group

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2018

วารสารThe Journal of Educational Research (0022-0671)

Volume number111

Issue number3

หน้าแรก363

หน้าสุดท้าย370

จำนวนหน้า8

นอก0022-0671

eISSN1940-0675

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85014441166&doi=10.1080%2f00220671.2017.1287045&partnerID=40&md5=88dd69567988101fc947c152b6baacb2

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This research investigates scaffolding approaches for supporting low-achieving learners in a problem-based learning environment. The study was conducted in a vocational school with 3 different approaches to scaffolding using 3 groups in addition to a control group. The area of focus was a learning module using computer spreadsheets. The results showed that there was a significant difference in outcomes among the 4 groups. The group that used a semicollaborative approach combined with worksheet performed significantly higher on posttests than the other group. This study illustrates the value of scaffolding for low achievers in problem-based learning environments and identifies the specific type of scaffolding that is most effective. ฉ 2018 Taylor & Francis Group, LLC.


คำสำคัญ

Low-achieving learnersvocational learners


อัพเดทล่าสุด 2023-26-09 ถึง 07:36