Scaffolding in problem-based learning for low-achieving learners
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Haruehansawasin S., Kiattikomol P.
ผู้เผยแพร่: Taylor and Francis Group
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2018
วารสาร: The Journal of Educational Research (0022-0671)
Volume number: 111
Issue number: 3
หน้าแรก: 363
หน้าสุดท้าย: 370
จำนวนหน้า: 8
นอก: 0022-0671
eISSN: 1940-0675
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
This research investigates scaffolding approaches for supporting low-achieving learners in a problem-based learning environment. The study was conducted in a vocational school with 3 different approaches to scaffolding using 3 groups in addition to a control group. The area of focus was a learning module using computer spreadsheets. The results showed that there was a significant difference in outcomes among the 4 groups. The group that used a semicollaborative approach combined with worksheet performed significantly higher on posttests than the other group. This study illustrates the value of scaffolding for low achievers in problem-based learning environments and identifies the specific type of scaffolding that is most effective. ฉ 2018 Taylor & Francis Group, LLC.
คำสำคัญ
Low-achieving learners, vocational learners