Electric motorcycle charging station powered by solar energy

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSiriwattanapong A., Chantharasenawong C.

ผู้เผยแพร่IOP Publishing

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2018

Volume number297

Issue number1

นอก1757-8981

eISSN1757-899X

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85046279479&doi=10.1088%2f1757-899X%2f297%2f1%2f012060&partnerID=40&md5=0f8037eaaa16a6dcf7f10054bddceca9

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์


บทคัดย่อ

This research proposes a design and verification of an off-grid photovoltaic system (PVS) for electric motorcycle charging station to be located in King's Mongkut's University of Technology Thonburi, Bangkok, Thailand. The system is designed to work independently (off-grid) and it must be able to fully charge the batteries of a typical passenger electric motorcycle every evening. A 1,000W Toyotron electric motorcycle is chosen for this study. It carries five units of 12.8V 20Ah batteries in series; hence its maximum energy requirement per day is 1,200Wh. An assessment of solar irradiation data and the Generation Factor in Bangkok, Thailand suggests that the charging system consists of one 500W PV panel, an MPPT charge controller, 48V 150Ah battery, a 1,000W DC to AC inverter and other safety devices such as fuses and breakers. An experiment is conducted to verify the viability of the off-grid PVS charging station by collecting the total daily energy generation data in the raining season and winter. The data suggests that the designed off-grid solar power charging station for electric motorcycle is able to supply sufficient energy for daily charging requirements. ฉ Published under licence by IOP Publishing Ltd.


คำสำคัญ

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


อัพเดทล่าสุด 2023-29-09 ถึง 10:29