STEM Activities in Determining Stoichiometric Mole Ratios for Secondary-School Chemistry Teaching
บทความในวารสาร
ผู้เขียน/บรรณาธิการ
กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์
ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง
รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์
รายชื่อผู้แต่ง: Chonkaew P., Sukhummek B., Faikhamta C.
ผู้เผยแพร่: American Chemical Society
ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.): 2019
Volume number: 96
Issue number: 6
หน้าแรก: 1182
หน้าสุดท้าย: 1186
จำนวนหน้า: 5
นอก: 0021-9584
eISSN: 0021-9584
ภาษา: English-Great Britain (EN-GB)
ดูในเว็บของวิทยาศาสตร์ | ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์ | บทความในเว็บของวิทยาศาสตร์
บทคัดย่อ
This article provides teachers with a guideline on how to create a science, technology, engineering, and mathematics (STEM) hands-on environment and prepare a small lab kit for determining stoichiometric mole ratios of the reaction between hydrogen gas and oxygen gas for secondary-school students. This guideline will provide teachers with a low-cost, simple and rapid workstation allowing and encouraging small groups of students to gain hands-on experience. The small lab kit is developed based on the principle of green chemistry resulting in less chemical usage, less time consumption and less waste production. This article also provides related STEM activities to improve the engagements, aspirations and attitudes of students toward science and technology. These activities provide students with a chance to explore the stoichiometric mole ratio concepts and challenge them toward STEM. ฉ 2019 American Chemical Society and Division of Chemical Education, Inc.
คำสำคัญ
Green Chemistry, Hands-On Learning/Manipulatives, High School/Introductory Chemistry, Inorganic Chemistry, Interdisciplinary/Multidisciplinary, Microscale Lab, Problem Solving/Decision Making, Stoichiometry