Kids making AI: Integrating Machine Learning, Gamification, and Social Context in STEM Education

Conference proceedings article


ผู้เขียน/บรรณาธิการ


กลุ่มสาขาการวิจัยเชิงกลยุทธ์

ไม่พบข้อมูลที่เกี่ยวข้อง


รายละเอียดสำหรับงานพิมพ์

รายชื่อผู้แต่งSakulkueakulsuk B., Witoon S., Ngarmkajornwiwat P., Pataranutapom P., Surareungchai W., Pataranutaporn P., Subsoontorn P.

ผู้เผยแพร่Hindawi

ปีที่เผยแพร่ (ค.ศ.)2019

หน้าแรก1005

หน้าสุดท้าย1010

จำนวนหน้า6

ISBN9781538665220

นอก0146-9428

eISSN1745-4557

URLhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85062060296&doi=10.1109%2fTALE.2018.8615249&partnerID=40&md5=730bc1f4bc29477f007fdbbe17a11304

ภาษาEnglish-Great Britain (EN-GB)


ดูบนเว็บไซต์ของสำนักพิมพ์


บทคัดย่อ

We present an approach in STEM education at the intersection of machine learning, gamification, and social context based in Thailand. We designed an agricultural based AI challenge that fostered students to learn the process of creating machine learning models in the form of a game with the emphasis on the Four P's of Creative Learning (Projects, Passion, Play, and Peers). Our goal is to come up with an innovative education model that encourages the students to connect the emerging technological solutions such as AI with the pressing realworld problems in the playful environment. We found that machine learning can be used as a tool to successfully conduct interdisciplinary education at the middle school level. ฉ 2018 IEEE.


คำสำคัญ

AISTEM


อัพเดทล่าสุด 2023-02-10 ถึง 07:36